Direktlänk till inlägg 27 april 2012

The Wire

Av Joakim Åkesson - 27 april 2012 23:10

The Wire är definitivt den bästa showen jag någonsin sett (dock inte sett Six Feet Under än som jag har hört ska ska vara något extra ordinärt). Den är den mest realistiska och välskrivna showen jag sett. Det tar ett par avsnitt att komma in i den eftersom man släpps rätt ner i vardagen hos invånarna i Baltimore, USA. Men när man väl kommer in i The Wire så är det som att läsa en bok. Storyn fokuserar mest på polisen, knarklangarna och politikerna, dock innehåller den så mycket mer. Storyn och alla karaktärerna och allt annat är sammanvävt så vackert. Det känns lite overkligt men från och med nu spelar Sopranos, Dexter, Breaking Bad, Walking Dead, Boardwalk Empire, Game of Thrones, alla serier som jag älskar, i en helt ny liga. Det känns som att The Wire ligger före sin tid.


Hela serien, alla säsonger igenom är så intelligenta men ändå så lätta och naturliga och lätta att hänga med i. Och som imdb-användaren jaoneal uttryckte det: 


"What makes this show substantially better than any other realistic and compelling crime or police drama is the fact it is... searching. It doesn't just delve into the individual psychologies motivating these people (ala the Sopranos) or the complex interactions amongst the members of a community (ala Deadwood) it asks "what the hell can be done for all of these people" and points out the problems with any and all of the answers."



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joakim Åkesson - 19 januari 2014 20:44

Jag inser nu att jag alltid har varit en knarkare. Jag har alltid sökt efter något. En kick, kärleken, nya upplevelser, nya människor. När jag funnit något som kan ge mig något har jag många gånger brukat det tills det är förbrukat. Jag tenderar att ...

Av Joakim Åkesson - 14 augusti 2011 14:46

Vad är detta för känsla? Vad gör jag? Vad är jag? Vem är jag? Vad ska jag göra? Vad ska jag bli? Ingeting. Jag har någon typ av kris i livet. Och jag vill inte skriva blogg egentligen. Borde plugga nu. Men jag är för hungrig för att kunna plugga orde...

Av Joakim Åkesson - 31 oktober 2010 13:03

Bara för att bevisa att Jens har fel så skriver jag detta inlägget =) Det är väl en bra anledning? Eller är det en kass anledning? Oavsett vilket så fick den mig att göra skiten. Tyvärr funkar den inte lika bra för Jens när jag förutspådde t.ex. att ...

Av Joakim Åkesson - 31 juli 2010 23:24

Soded blev den första som läste (?) och kommenterade min blogg. Hans kommentar gjorde mig glad och peppad att skriva inlägg nummer två. Dock så har jag redan skrivit mitt andra inlägg. Började skriva på den i måndags. Större delen av inlägget består ...

Av Joakim Åkesson - 25 juli 2010 22:56

Mitt Första blogginlägg någonsin försvann för att jag inte sparade texten. Jävla skit. Mitt Första någonsin i denna stilen försvann. Eftersom jag aldrig skrivit dagbok eller blogg eller något sånt förut suger det extra hårt. Hade skrivit länge och vä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards